Wednesday 17 July 2013

Hospital mana nak pergi?

Assalamualaikum..

Hospital mana kita nak pergi tu penting sebenarnya, tapi aku main redah je. Akhirnya semua benda aku buat kat hspital ni, senang. Sebab susah nak tukar-tukar hospital lak kan.



Pantai Medical Centre, KL

Ok, bila aku dapat je surat rujukan untuk pergi hospital, aku terus google hospital mana nak kena pergi. Yelarh, aku tak pernah gi hospital kot. Sebab sebenarnya, aku jarang sangat sakit and jarang sangat gi klinik. So, disebabkan ambil kira lokasi rumah aku yang berdekatan, aku ambil keputusan esok pagi-pagi aku aku dah kena terpacak kat Hospital Pantai KL, kat bangsar tu.

Aku ingatkan kena datang cepat-cepat sebab kena beratur amik nombor, punyalah pukul 7 pg aku da sampai. Hamik ko, 2 jam kena tunggu kat kafe sebab klinik bukak pukul 9pg. Pastu, aku jumpa la doctor, korang boleh pilih nak jumpe doctor mana atau pergi je kat bahagian kecemasan dan diorang akan referkan nak jumpa doctor mana.

Kalau korang ada neck glands macam aku ni, ada 3 kemungkinan penyakit tak silap aku, 

1) Lymphoma
2) Tibi
3) Virus biasa

Disebabkan doctor tengok aku segar bugar, doctor cakap aku kena virus biasa saja. Dia bagi aku antibiotik 'Augmentin' untuk 10 hari. " You meet me after 10 days ok", doctor pesan.

Aku pun balik ler ngan antibiotik tuh dan berharap tiada apa-apa akan berlaku.



No comments:

Post a Comment