Wednesday 17 July 2013

Biopsi

Assalamualaikum..

Aku sambung cerita lepas jumpa doctor ek.. Lepas 10 hari aku datang balik hospital dengan bangganya sebab sakit dekat bahu aku dah hilang. So, aku dengan muka tersenyum riang pergi la jumpa doctor yang baik sangat nih. 

Doctor cakap "uwaa, good la you. Look so happy ha. But you have to do biopsy la. Your pain resolved but your neck glands still swollen". Aku terus :( dan macam biasa lah call sana, call sini. Makcik doctor aku cakap suruh ambil darah dulu. Aku pun terkedek-kedek jumpa doctor dulu nak buat blood test. Doctor taknak buat sebab dia cakap takda gunanya dek non, tapi disebabkan aku degil gak, aku buat je la ujian darah tu dan postpoe biopsi tu seminggu. Yelah, doctor nak buat biopsi tu esok juga. Tak terkejut aku, tak pernah i kena potong-potong ni.


Tadaa.. ni la biopsi. Gambar ni hiasan je ok, tapi ngeri juga ek, nasib baik aku tak tengok sebelum buat biopsi. Aku memang berani gila masa nak buat biopsi tu sebab doctor asyik cakap small matter je, so aku pon rasa small matter je la. 

31 Jan 2013

Ni lah tarikh aku buat biopsi. Pukul 7 pagi aku terpacak dekat lobi, tu pon doctor siap jemput aku dan bebel cakap aku lambat? Afiq aka adik aku hantar aku kat lobi je sebab dia kerja. Dah la pengalaman pertama aku kena bedah, aku sengsorang jek? sobs..sobs..

Aku masuk wad dulu sebab kena tukar baju bagai dan aku yang berani gila tiba-tiba dah jadi takut, macam tikus kena kejar ngan kucing.. Jadi, aku telefon la semua yang berkaitan seperti mama, ayah, nenek, etc. Untuk hilangkan takut, aku bebel-bebel dekat jiran sebelah katil, nasib baik dia bagi aku semangat, chaiyok!!

Lepas sedar je, aku tengok dah ada balut kat bahu aku, dan sampel tisu tu dia da bawak pergi makmal. Lagi seminggu aku sudah boleh tahu sakit apa. 

Terima kasih pada family dan kawan-kawan yang datang hilangkan bosan aku. Baru aku tahu betapa pentingnya melawat orang sakit nih. Hiks..


No comments:

Post a Comment